Chiar dacă nu este vorba de un magazin de proporții, orice minimarket trebuie să fie dotat atât cu mobilier de calitate, cât și cu aparatură electronică cu ajutorul căreia alimentele să se păstreze mereu proaspete și apetisante, pe gustul clienților. Iar din toate dispozitivele electronice, cele mai importante sunt frigiderele și combinele frigorifice.
În ce fel de frigidere și combine frigorifice trebuie să investești pentru un minimarket cu de toate?
#1 Frigidere de depozitare
În afară de încăperea principală destinată comercializării bunurilor, orice minimarket care se respectă mai are și niște camere anexe în care managerii păstrează alimentele pe care nu le expun la raft imediat ce le-au intrat în stoc, ci abia după ce se eliberează vitrinele. Pentru aceste alimente în ‘‘plus’’ ai nevoie de frigidere voluminoase, dar foarte performante, în care să încapă multe produse, dar care să fie în același timp și foarte eficiente din punct de vedere al consumului.
#2 Vitrine pentru carne
Pentru o expunere cât mai atrăgătoare pentru clienți, carnea și mezelurile trebuie comercializate separat față de alte bunuri. Acest lucru este important și din punct de vedere sanitar, dar chiar și atunci când ne limităm strict la aspect, trebuie să recunoaștem că modul de prezentare al produselor din carne influențează mult imaginea unui minimarket. De aceea, fără a face rabat de la calitate, investește în vitrine pentru carne profesionale, pe care le poți cumpăra la prețuri convenabile din magazinul online TechStore.Ro Magazin Electrocasnice.
#3 Vitrine pentru ouă și produse lactate
În general, ouăle și produsele lactate trebuie păstrate la temperaturi ceva mai mari decât carnea pentru a nu-și pierde proprietățile. De aceea, este bine să le expui separat de mezeluri, în frigidere special create pentru ele, care să le ofere o expunere bună și să le facă să arate apetisant și ademenitor pentru cumpărători.
#4 Vitrine pentru băuturi
Cu siguranță ori de câte ori ai intrat într-un minimarket ai observat că vitrinele pentru băuturi sunt amplasate în preajma caselor de marcat, într-un loc foarte accesibil pentru clienți, dar și inteligent gândit în ceea ce privește marketing-ul. Fiind atât de ‘‘la îndemână’’, ele tentează cumpărătorii să mai cumpere și o băutură înainte de a plăti, ajutând astfel magazinul să-și crească cifra de afaceri, fără alte investiții în promovare.
#5 Vitrine de înghețată
Dacă este expusă corespunzător și arată apetisant, înghețata se vinde foarte bine în România chiar și în lunile de iarnă! La fel ca italienii și alte popoare latine, românii sunt pur și simplu îndrăgostiți de înghețată, ea fiind unul din deserturile preferate ale majorității iubitorilor de dulciuri. De aceea, ca proprietar sau manager de minimarket investiția în vitrine de înghețată ar trebui să constituie o prioritate în dezvoltarea afacerii tale și să nu ignori potențialul înghețatei indiferent de vreme și condițiile climatice.
În concluzie
Pentru a avea succes printre clienți, în orice minimarket trebuie să se găsească o gamă largă de frigidere, vitrine și combine frigorifice special concepute pentru fiecare tip de aliment în parte. Astfel, minimarket-ul arată mai organizat, clienții găsesc mai rapid produsele de care au nevoie, iar calitatea alimentelor să păstrează intactă pentru un timp îndelungat. Iar ca antreprenor, chiar dacă ți se pare mult să investești în atâta aparatură, pe termen lung, pe măsură ce observi că începi să câștigi din ce în ce mai mult, realizezi că ai luat cea mai bună decizie.